Marketing w treści na przykładzie opieki zdrowotnej – jak to robić i dlaczego działa?
Dwa z największych wyzwań dzisiejszej branży opieki zdrowotnej obejmują lokalizowanie i zatrzymywanie nowych pacjentów oraz zapewnienie obecnym pacjentom dostępu do najbardziej aktualnych informacji medycznych. Co by było, gdyby istniał sposób na rozwiązanie obu tych problemów jednocześnie?
Czym jest marketing treści?
Marketing treści to kluczowy sposób, w jaki wiele firm internetowych pozyskuje nowych klientów. W branży opieki zdrowotnej oznacza to, że nowi pacjenci przychodzą do twoich drzwi i szukają porady u twoich lekarzy. Jednocześnie content marketing pozwala na przedstawienie pacjentom trafnych odpowiedzi na ich pytania medyczne. Zamiast pozwolić swoim pacjentom być słabo poinformowanym przez Google, Facebooka lub fora dyskusyjne, możesz wykorzystać zasoby, do których zwracają się Twoi pacjenci, gdy mają pilne pytania dotyczące opieki zdrowotnej. To pozycjonuje Twoją praktykę jako eksperta w branży i buduje zaufanie Twoich pacjentów, zanim jeszcze przejdą przez drzwi.
W tym przewodniku przeprowadzimy Cię przez tajniki content marketingu w opiece zdrowotnej, wyjaśnimy, czym jest content marketing i jak działa w branży medycznej, oraz powiemy, czego potrzebujesz, aby zacząć. Omówimy również, jak generować pomysły dotyczące treści, promować treści i zapewniać zgodność z przepisami branżowymi.
Pod koniec tego artykułu będziesz gotowy, aby wkroczyć w świat marketingu treści i wyróżnić swoją działalność związaną z opieką zdrowotną.
W 1996 roku współzałożyciel Microsoftu, Bill Gates, napisał esej zatytułowany „Content is King”. W eseju Gates wyjaśnia, dlaczego pisanie wysokiej jakości treści jest kluczem do zarabiania pieniędzy w Internecie. Jego esej okazał się proroczy. Obecnie content marketing generuje około trzy razy więcej nowych klientów niż tradycyjne działania marketingowe. Ale czym właściwie jest content marketing i jak działa?

BliskiLekarz.pl - Marketing medyczny
Na najbardziej podstawowym poziomie marketing treści odnosi się do pisania treści, które zapewniają klientom informacje, których potrzebują. Marketing treści działa, ponieważ przyciąga nowy ruch do Twojej witryny i pozycjonuje Twoją działalność jako lidera branży w świadomości klientów.
Pomyśl o tym w ten sposób: jeśli klient wpisze swoje pytanie w Google (lub inną dowolną wyszukiwarkę), odpowiedzi, których udziela wyszukiwarka, pochodzą ze stron internetowych. Jeśli ten klient chce pełniej przeanalizować swoje pytanie, kliknie link i zostanie przekierowany bezpośrednio do tej witryny. Im częściej klienci trafiają na tę samą witrynę, aby otrzymać odpowiedzi na swoje pytania, tym bardziej prawdopodobne jest, że ufają, że witryna wie, o czym mówi.
Jeśli chcesz, aby nowi klienci zostali przyciągnięci do Twojej witryny i chcesz, aby ufali dostarczanym przez Ciebie informacjom, musisz wiedzieć, jakie pytania zadają Twoi klienci i udzielać na nie lepszych odpowiedzi niż ktokolwiek inny w branży.
Marketing treści w branży medycznej
Marketing treści w opiece zdrowotnej polega na dostarczaniu klientom najlepszych odpowiedzi na ich pytania medyczne. Kluczem do content marketingu w branży opieki zdrowotnej jest dostarczanie klientom rzetelnych informacji opartych na badaniach, które nie brzmią jak podręcznik medyczny.
Twoją zaletą jako gabinetu opieki zdrowotnej jest możliwość udzielania pacjentom szczegółowych informacji na temat konkretnych problemów medycznych, którymi zajmuje się Twój gabinet. Tak jak pacjenci, jeśli mają problem z sercem, pójdą do kardiochirurga zamiast do lekarza rodzinnego, tak i Twoi pacjenci zdecydują się przeczytać Twoje treści zamiast treści udostępnianych przez inne strony internetowe, jeśli Twoja jest dostosowana do ich potrzeb. Niektóre sposoby kierowania treści związanych z opieką zdrowotną obejmują:
- Wspominanie o swojej lokalizacji, aby dotrzeć do pacjentów w Twojej okolicy.
- Dostarczanie unikalnych informacji w oparciu o Twoją specjalizację, jeśli taką posiadasz.
- Oferowanie informacji bezpośrednio od lekarzy i innych pracowników służby zdrowia w Twoim gabinecie.
Czego potrzebujesz, aby rozpocząć content marketing?
Najlepszą rzeczą w marketingu treści jest to, że nie potrzebujesz prawie nic, aby zacząć. Minimalne wymagania do działania content marketingu to:
- Strona internetowa z możliwością blogowania
- Ekspercka wiedza o Twojej branży
- Silne umiejętności copywritingu
Prawdopodobnie masz już stronę internetową i wiedzę o swojej branży. Silne umiejętności copywritingu (i czas na ich wdrożenie) to ważne elementy, dzięki którym Twój content marketing ma dobry początek. Na szczęście, nawet jeśli sam nie masz silnych umiejętności copywritingu, możesz zatrudnić niezależnego autora, który będzie pisał dla Ciebie bloga.
Generowanie pomysłów na angażujące treści
Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na współpracę z niezależnym pisarzem, czy sam napiszesz swoje treści, wiedza o tym, jak generować nowe pomysły na bloga, sprawi, że Twoje treści będą świeże i aktualne. Najlepsze treści to treści, z którymi Twoi pacjenci chcą się zaangażować, polubiąc je, komentując lub dzieląc się nimi z własną rodziną i przyjaciółmi. Niektóre z Twoich najwcześniejszych pomysłów na treści mogą być inspirowane interakcjami w Twojej działalności.
Na co należy zwrócić uwagę robiąc content marketing?
- Pytania, które często zadają Twoi pacjenci — czy dotyczą konkretnych schorzeń, czy tego, jak działa Twój gabinet.
- Dezinformacje, które Twoi pacjenci często przynoszą ze sobą do gabinetu.
- Rzeczy, które chciałbyś, aby Twoi pacjenci wiedzieli lub rozumieli przed przyjściem do gabinetu.
Gdy Twoje pierwsze posty na blogu są już w toku, możesz generować dalsze treści, sprawdzając, które artykuły generują ruch. Duże natężenie ruchu jest dobrym wskaźnikiem, że Twoi pacjenci szukają więcej informacji na dany temat. Możesz również spojrzeć na to, o czym konkurenci mówią na swoich stronach internetowych i zastanowić się, czy masz coś nowego lub interesującego, co mogłoby wyróżnić Twój artykuł na ten sam temat i dostarczyć lepszych informacji Twoim pacjentom.
Jak promować treść w content marketingu?
Chociaż marketing treści może być dobry w przyciąganiu ruchu organicznego (czyli ruchu, za który nie musisz płacić) do Twojej witryny, promowanie treści może dać Twojemu blogowi niezbędny impuls.
Wyszukiwarki nagradzają witryny, które mają wiele linków zwrotnych wyższymi miejscami w wynikach wyszukiwania. Promowanie treści zwiększa szanse na uzyskanie linków zwrotnych, a tym samym zwiększa szansę na wysoką pozycję witryny w wyszukiwarkach. Oto niektóre z najlepszych sposobów promowania swoich treści:
- Publikowanie treści w mediach społecznościowych.
- Wysyłanie treści e-mailem do subskrybentów biuletynu.
- Mówienie ogólnie o swojej stronie internetowej pacjentom przychodzącym do gabinetu.
- Mówienie pacjentom, aby kontynuowali, kierując ich do konkretnych postów na blogu w Twojej witrynie.
Szczególne względy content marketingowe w branży medycznej
W świetle obowiązujących zasad lekarz i lekarz dentysta nie może reklamować swoich usług, pozwalać na wykorzystywanie swojego wizerunku w reklamie ani brać udziału w działalności reklamowej, która może zachęcać pacjentów do wybrania jego usług czy reklamowanych przez niego produktów.
A więc pamiętaj tworząc treści, aby nie zawierać w nich to, co jest niedozwolone prawem, a więc np.:
- Zachwalać udzielanych świadczeń zdrowotnych.
- Używać wartościujących zwrotów, np. jedyny, najlepszy.
- Stosować zwrotów perswazyjnych, takich jak np. przyjdź, okazja, szansa.
- Publicznie informować o promocjach, zniżkach, rabatach.
- Porównywać się do konkurencji.
Zacznij korzystać z content marketingu już dziś
Teraz gdy już wiesz, czym jest content marketing, w jaki sposób może dotrzeć do nowych klientów w branży opieki zdrowotnej i jak zacząć, możesz wkroczyć w świat marketingu treści związanych z opieką zdrowotną. Chociaż rozpoczęcie marketingu treści może zająć trochę czasu, gdy już zdobędziesz potrzebne umiejętności, Twoje treści mogą stale przyciągać nowy ruch do Twojej strony internetowej i nowych klientów do Twojej przychodni.
Komentarze
Brak komentarzy